Bemiddeling op het werk

Bemiddeling op het werk

Conflicten op de werkplek zijn onvermijdelijk wanneer verschillende werkstijlen en achtergronden worden samengebracht als een gemeenschappelijk doel. Conflicten kunnen en moeten professioneel worden opgelost en aangepakt. Het kan het beste worden behandeld door een bemiddelaar die beide partijen kan helpen om te bepalen wat de beste manier is om hun conflict op een effectieve manier op te lossen. Een mediator begeleidt beide partijen bij het proces van conflictoplossing. Deze uitgebreide toolkit onderzoekt de belangrijkste factoren die van invloed zijn op conflicten op de werkplek en de manieren waarop werkgevers op dergelijke conflicten moeten reageren arbeidsconflict winstgevend.

Ik heb een conflict op het werk

De tien fasen van conflictoplossing – van het informeren van de werknemer tot het opbouwen van relaties, het ophelderen van problemen, het oplossen van geschillen, het oplossen van conflicten, het opzetten van communicatiekanalen en het beheren van conflicten – hebben verschillende gemeenschappelijke kenmerken. Veel mensen denken dat het belangrijk is om een externe bemiddelaar in te huren om hen te helpen bij het oplossen van conflicten op de werkplek, maar het is soms beter om dingen alleen te doen. Als je je ongemakkelijk voelt om anderen te vragen om te bemiddelen in een conflict of als je merkt dat het conflict uit de hand loopt, zijn er middelen beschikbaar om je te helpen soortgelijke situaties in de toekomst aan te pakken.

Een goed ontworpen conflictbeheersingsplan vereist een eerste beoordeling van de situatie, een uitgebreide beoordeling van de betrokken medewerkers, een gedetailleerd plan van aanpak en een evaluatie van de effectiviteit van het plan. Het plan moet informatie bevatten over de betrokken medewerkers, een beschrijving van het conflict, te nemen stappen voor oplossing, te nemen stappen in geval van een terugval van het conflict en methoden om de samenwerking te behouden. Het kan ook vereisen dat bepaald gedrag wordt versterkt en dat andere werknemers worden aangemoedigd om problemen en zorgen die ze hebben te melden. Een goed ontworpen plan moet ook inspelen op de noodzaak voor werknemers om samenwerking op te bouwen met collega's en het management. Een goede bemiddelaar zal in dit proces kunnen helpen bij het ontwikkelen en behouden van samenwerking en harmonie op de werkvloer.

Klik door naar de website: https://mediator-dordrecht.nl/